.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پخش جلسه خبرساز از هیات دولت در تلویزیون

جلسه روزگذشته هيئت دولت كه به رياست محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور و با حضور ‌مشاوران جوان سراسر كشور در سالن اجلاس سران برگزار شد، به واسطه این که برای اولین بار شیوه تصمیم گیری در هیات دولت از رسانه ملی پخش می شد، نکات جالب و قابل تاملی داشت.

1- بیشتر پیشنهادهای شش گانه مشاورین جوان به جای آنکه گره ای را از مشکلات جوانان باز کند یا آن گونه که می گویند قرار باشد، فکر جدیدی را به بدنه دولت تزریق کند، معطوف بود به حل مشکلات استخدامی و ایجاد پست سازمانی برای خود مشاوران. مصوبات روزگذشته جلسه هیات دولت تصویب منشور ملي مشاوران جوان به عنوان سند ملي براي اين گروه‌، مجوز استخدام و پست سازماني از طريق گروه مشاوران جوان در راستاي تحقق ماموريت آنان‌، ايجادكار گروه مهندسي و مطالعات ارزشي در دستگاه‌هاي اجرايي با رياست بالاترين مقام اجرايي آن دستگاه و دبيري مشاوران جوان، اضافه شدن رئيس حوزه مشاوران جوان رئيس جمهور به تركيب ستاد امور ساماندهي جوانان‌، مشاركت مشاوران جوان در طرح مديريت مشترك جهاني در ابعاد فرهنگي اجتماعي سياسي و اقتصادي و برگزاري سالانه همايش بين‌المللي جوانان با تاكيد بر حضور جوانان كشور‌هاي اسلامي و گروه جنبش عدم تعهد از سال 1390‌اشاره كرد.

2- در میان این مصوبات پیشنهاد مجوز استخدام و پست سازماني از طريق گروه مشاوران جوان در راستاي تحقق ماموريت آنان‌، از همه جالب تر بود که اتفاقا با دستور دکتر احمدی نژآد برای برداشتن پست سازمانی اما تبدیل شدن به «استخدام بدون سقف مشاوران جوان» همراه شد. نکته جالب تلقی غیرکارشناسانه بودن و تصمیم گیری خلق الساعه بود که به مخاطب القا می شد. برای مثال بهبهانی وزیر راه و ترابری 200 مهندس راه و ساختمان از رییس جمهور طلب می کرد و دکتر احمدی نژآد در پاسخ می گفت:«من از وضعیت وزارتخانه شما با خبرم. 2000 سهمیه استخدامی به شما می دهیم» که با تشویق مشاوران جوان همراه می شد. تازه پس از آن بود که دکتر فروزنده معاون منابع انسانی رییس جمهور خطاب به دکتر احمدی نژآد می گفت که ما 6 ماه است که به وزارت راه و ترابری 200 سهمیه استخدامی داده ایم ولی آقای بهبهانی هیچ کاری نکرده است! و به تبع صدای خنده و شادی مشاوران جوان...

3- سی و یکم اردیبهشت ماه سال 1386 مقام معظم رهبری در دیدار دانشجویان بسیجی سراسر کشور با انتقاد از تصدي پست هاي دهن پركن و پرطمطراق اما توخالي و كم اثر مشاورت وزرا و مسوولين براي جوانان، از اين كار ابراز نارضايتي كردند و خواستار حركت نيروهاي جوان و توانمند انقلاب در جاهايي كه نياز انقلاب بطور ملوس تر و اثرگذارتر برآورده مي شود شدند . شهرداری تهران و برخی نهادهای غیردولتی همان روزها بلافاصله مشاوران جوان خود را تعطیل کردند اما امروز پس از گذشت 5 سال، مشاوران جوان دولت می روند تا به صورت رسمی و استخدامی جای پای خود را در ادارات و دستگاه ها محکم کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.122 seconds.